środa, 26 czerwca 2013

Sauvignon Blanc – w wakacyjnej kuchni

Szukając inspiracji na kalafiora, natknęłam się na książkę: Jodi Liano & Tasha Deserio „Zdrowa kuchnia prosto z targu”.
To było to co szukałam - smaczny minimalizm w kuchni. W tym wydaniu nawet zwykły kalafior zyskuje na atrakcyjności.

Zapiekany  na złoto kalafior z kaparami według przepisu Zdrowej kuchni, wyszedł bardzo okazale i smacznie. Wybierając wino do tego zestawienia, miałam małe obawy kto podejmie szpadę w walce z kaparami.
 
Pierwsze wino jakie wypróbowałam było: Gato Negro Chardonnay, Chile – ogólnie dostępne cena około 25 zł.
Białe wytrawne wino w kolorze jasnej słomki z srebrnymi refleksami. Nos elegancki nie narzucający się, świeży, lekko owocowy: cytrusy, jabłko. Na podniebieniu, apetyczne, żywe z dość dobrze zarysowaną mineralnością. W zestawieniu z daniem a w szczególności z kaparami ujawniło swoją słoność i surowość charakteru.  W zestawieniu z samym kalafiorem, potrawa jest zjadliwa, jednak nie tak apetyczna jak solo.
Na ratunek mojego minimalistycznego kalafiora sięgnęłam po "króla wiosny": sauvignon blanc od Misiones de Rengo, Chile.
Kapary, kalafior i sauvignon blanc to jest ten zestaw, który polecam. Wino ujawnia swoje pokrzywowe aromaty i gładkość, a i kalafior w tym połączeniu miał swoje miejsce na podniebieniu.
Smacznego!!!:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz