piątek, 12 lutego 2016

WINA I SMAKI FRANCJI W BIEDRONCE - Granbeau 2015, Colombard – Chardonnay, IGT Côtes de Gascogne, Francja

W sieci sklepów Biedronka od 1.02.2016 do 28.02.2016, lub do wyczerpania zapasów trwa promocja win i smaków Francji. W obecnej ofercie znalazły się wina z takich francuskich regionów winiarskich jak: Bordeaux, Alzacja, Dolina Loary, Dolina Rodanu, a także Langwedocja i Roussillon oraz Południowy Zachód.
Osobiście Francje bardzo cenię i lubię za jej wina, kuchnię i kulturę. Miałam okazję kilka razy uczestniczyć w wyjazdach enoturystycznych do takich regionów winiarskich Francji jak: Alzacja, Burgundia, Langwedocja, Roussillon co dało mi możliwość szerszego spojrzenia na winiarstwo i wina francuskie. Zawszę  cieszę się i jest mi miło, kiedy mam okazję próbować win francuskich i wspominać Francję. Obecnie do wspominania Francji mam okazję za sprawą promocyjnej oferty w sieci sklepów Biedronka.
Pierwszym winem, które pozwoliło mi przenieść się do krainy czterech muszkieterów –Atosa, Portosa, Aramisa i d’ Artagnana było wino z Południowo Zachodniego regionu Francji, Gascony: Granbeau 2015, Colombard – Chardonnay, IGT Côtes de Gascogne, Francja . Białe półwytrawne wino w promocyjnej cenie 14.99 zł,- za butelkę 0,75l. Wino zbudowana na bazie dwóch szczepów: colombard i chardonnay. Kolor wina to jasna słomka z błyszczącymi refleksami. Aromat wina to świeże, aromatyczne, jabłka, cytrusy. Na podniebieniu apetyczne, soczyste z przyjemnym owocowym zakończeniem. Wino doskonale sprawdzi się z wiosennymi sałatkami, lekkimi daniami. Ja zestawiłam to wino do zapiekanki ryżowej z jabłkami pod wytrawną kruszonką. Wino z zapiekanką sprawdziło się doskonale. Lekka owocowa słodycz w winie współgrała z kwaskowością jabłek a końcowy efekt smakowy był elegancki i apetyczny.
Wino Granbeau 2015, Colombard – Chardonnay, IGT Côtes de Gascogne, Francja w obecnej ofercie promocyjnej sieci sklepów Biedronka jest godne uwagi i zakupu. Polecam!!!
Wino do degustacji otrzymałam od właściciela Biedronki – Jeronim Martins Polska S.A. Dziękuję !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz