wtorek, 23 września 2014

Oignons Blancs Farcis i Soave

           O waśniach między Francuzami i Włochami na temat win i wyższości jednych win nad drugimi krążą historie. Wydawałoby się, że pogodzenie tych dwóch narodów w kwestii wina, to jest jak, jedna z dwunastu prac mitologicznego Heraklesa. Jednak miejscem, gdzie można się pogodzić, spokojnie zastanowić się nad rozwiązaniem problemu jest wspólny posiłek, a takim miejscem jest stół.
Ja zaprosiłam do wspólnego stołu, francuskie danie: Oignons Blancs Farcis – nadziewaną cebulę i włoskie wino: Ca’De’Rocchi DOP Soave 2013, Casa Vitivinicola Tinazzi. Wino dostępne w MAKRO C&C POLSKA w cenie około 30,- zł
             Cebule  nadziewane mięsem, pomidorem, ziołami prowansalskimi, są następnie zapiekane i zjadane na obiad jako dodatek do dania mięsnego lub podaje się jako samodzielne danie we Francji. Ja moje faszerowane cebule podałam jako główne danie na kolację i do tego podałam kieliszek włoskiego wina Soave.
       Soave wzorcowa klasyka białych weneckich win, o pięknym złotym kolorze o aromacie kwiatowym z przyjemny akcentem cytrusów w tle. Na podniebieniu minerale, rześkie, harmonijne w połączeniu z tradycyjną prowansalską potrawą sprawdziło się przepysznie. Subtelny, jednak zdecydowany smak wina doskonale współgrał z smakiem pomidorów, nadając potrawie iście wyszukanego smaku. Gotowana a następnie zapiekana cebula nabrała w smaku przyjemnej słodyczy, która idealnie współgrała z mineralnością wina. Tutaj francuska cebula i włoskie wino, doskonale współgrały ze sobą, tak jakby były stworzone wyłącznie dla siebie.
             Nie wiem, czy moją pracą zadowoliłabym wyrocznię delficką, ale wiem, że wino włoskie lubi francuską potrawę :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz