sobota, 20 kwietnia 2013

Prosto z Beaujeu – trzecia środa listopada

Do święta Beaujolais Nouveau (święto młodego wina), mam ogromny sentyment. Pierwsze szkolenie w Makro dla klientów, dotyczyło tego wina. Każdy trzeci czwartek listopada (oficjalna data rozpoczęcia święta), to wielka duchowa uczta i niezapomniany dzień dla mnie. Wielka gorączka, dopada mnie już parę dni wcześniej, gdy czekam na dostawę wina. Wtedy przysłowiowo „nie mogę jeść nie mogę spać”, co parę minut sprawdzam w systemie przyjęć towaru, czy już jest. A gdy tylko pojawi się na magazynie, przemycam w skrytości jak „winny Graal” i z drżeniem rąk otwieram butelkę wina z obecnego roku zbioru. I wtedy  jestem we Francji. W 2012 roku nie musiałam przemycać butelki, bo znalazłam się w regionie Beaujolais w mieście Beaujeu z grupą przyjaciół.  


We Francji święto Beaujolais Nouveau rozpoczyna się już w trzecią środę listopada. Do miasteczka Beaujeu zjeżdżają się z całego regionu producenci, odbywają się degustacje w ulicznych bramach i dziedzińcach, miasto żyje winem. A wieczorem niezapomniane party: Les Sarmentelles. W miasteczku ustawiony jest specjalny namiot, gdzie zaproszeni goście zbierają się na uroczystą kolację. Dodatkową atrakcją kolacji są występy zespołów, kabaretów. Wszystko to odbywa się w atmosferze, przyjemnej nieskrępowanej zabawy, cieszenia się życiem i darami jesieni.
Podczas kolacji odbywa się pod patronatem Francji przemarsz reprezentantów krajów, dzierżących w dłoniach narodowe  flagi, aby zakomunikować światu przybycie młodego wina: „Le Beaujolais Nouveau est arrivé!”. Dla mnie ta kolacja, była tym bardziej wyjątkowa i niezapomniana, ponieważ zostałam wybrana do reprezentowania Polski w ogłoszeniu światu „winnej dobrej nowiny”:)


Parę minut przed północą, wszyscy uczestnicy kolacji zbierają się, aby przejść z pochodniami na rynek miasteczka i tam dokonać oficjalnego otwarcia pierwszych butelek Beaujolais Nouveau. Przy przepięknej francuskiej muzyce, okrzykach „Le Beaujolais Nouveau est arrivé!” odbywa się celebrowanie narodzin wina.
Było to jedno z tych winnych wydarzeń, które nie pozwoli mi zapomnieć o wypiciu co roku kieliszka Beaujolais Nouveau w każdy trzeci czwartek listopada:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz