środa, 23 października 2013

Neapolitańska sprawa – pizza i wino

Nie bez powodu mówi się, że kuchnia  Kampanii, Neapolu to kwintesencja Włoch. Tutaj właśnie w Neapolu wynaleziono makaron z sosem pomidorowym, spaghetti z małżami i pizzę. Julia Roberts w filmie „Jedz, módl się, kochaj”, aby spróbować prawdziwego smaku pizzy jedzie z przyjaciółką do Neapolu. Ja, po pizzę wybrałam się do mojej osiedlowej pizzerni. Tutaj miałam po drodze z pracy do domu niż do NeapoluJ a wino wybrałam oczywiście z Kampanii. Nowość w ofercie Makro w cenie 27 zł.  LA Livia Antica Aglianico 2011, IGT Campania.
Czerwone wytrawne wino zbudowane na bazie szczepu aglianico. Barwa to odcień czereśni z fioletowymi refleksami. Nos ujmujący, owocowy z przyjemnymi czereśniowymi nutami, eteryczny. Na podniebieniu apetyczne, miękkie, soczyste z chrupiącym czereśniowym   zakończeniem. Pikantne, z przyjemnymi garbnikami zatopionymi w owocowości wina, dużo w nim mięsistości. Udane wino, kuszące, nie da się nie powracać do niego. W połączeniu z pizzą na bazie pomidorów, cebuli, konserwowego ogórka i wędlin wypada doskonale. W zależności od składnika pizzy wypada inaczej najlepiej smakuje w połączeniu z serem, pomidorami wtedy staje się jeszcze delikatniejsze i tworzy jedną całość z daniem. W połączeniu z ogórkiem konserwowym trochę odstaje smakowo, jednak ciągle jest to udany wybór do tej pizzy. Wino, które doskonale sprawdzi się z wieloma potrawami na bazie pieczonego mięsa z dodatkiem soczystych, słodkich warzyw.  Warto spróbować, polecam:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz