sobota, 5 października 2013

Ponadczasowy makaron i Chianti

Suszony makaron powstał jako zapotrzebowanie dla marynarzy, którzy wyjeżdżali w dalekie podróże na które zabierali ze sobą suchy prowiant.  Makaron to pokarm który, także często gościł w włoskim społeczeństwie  na obszarach, gdzie życie wymagało ruchu, szybkiego działania, tam gdzie nie było za dużo czasu na długie gotowanie. Może dlatego też, makaron kojarzy mi się z moimi  studenckimi czasami, często miska makaronu w różnej postaci gościła na moim stole w akademiku. I teraz też, gdy nie mam za dużo czasu lub pomysłu na przysłowiowy obiad, wtedy robię makaron.
Za czasów studenckich do makaronu piłam herbatę, teraz preferuję wino:)
Niezastąpionym towarzyszem makaronów w sosach pomidorowych jest włoskie wino:  Chianti, dlatego też do  mojego makaronu podałam kieliszek: Torre delle Grazie 2011,  DOCG Chianti Classico, Włochy. Dostępne w Makro C&C, cena około 35 zł.
Wino ze względu na swoją idealną owocową kwasowość doskonale pasowało do charakteru sosu pomidorowego, gładkie taniny, nie ciężka budowa współgrała z daniem. Makaron i Chianti to takie  ponadczasowe połączenie, warto o tym pamiętać szukając wina do makaronu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz