środa, 9 kwietnia 2014

BYOB W RESTAURACJI AKADEMIA

Na łamach portalu: Winicjatywa.pl  został ogłoszony konkurs „Być jak sommelier” http://winicjatywa.pl/2014/04/03/konkurs-dobierz-wino-do-menu-restauracji-akademia/ . Do potraw konkursowych z menu Restauracji Akademii należy dobrać odpowiednie wino i taki zestaw wysłać na konkurs. Można to zrobić na „sucho” wypełniając formularz konkursowy lub w każdy poniedziałek w czasie trwania konkursu przyjść do restauracji z własnym winem i spróbować jak faktycznie będzie smakować nasze zestawienie. Ja wybrałam bardzo smaczny i przyjemny sposób udziału w tym konkursieJ. Przyszłam do Restauracji Akademia z własna butelką wina i zamówiłam danie najbardziej pasujące moim zdaniem do mojego wina.
Z menu konkursowego wybrałam: pierś z kaczki z figą, ratatouille i sosem z czerwonego wina a moją propozycją wina do tej potrawy był: Regelt 2012 z Winnicy Nad Jarem.
Zasada dobierania wina do potrawy, która jest przygotowywana z udziałem wina jest taka, że powinno się podać wino to, które zostało użyte do przygotowania potrawy.  Można też podać inne wino, jednak należy pamiętać, aby te wina typem były podobne do siebie.
Regelt od Państwa Paciurów, sprawdził się idealnie w zestawieniu z tą bogatą potrawą. W tym zestawieniu to polskie wino z Sandomierszczyzny pokazało swą wielkowymiarowość. Każdy ze składników idealnie smakował z winem. Tutaj figa podana na słodko do kaczki poetycko podkreślała słodką owocowość tego  wytrawnego wina. Soczyste mięso kaczki przygotowanej metodą sous-vide rozpływało się na podniebieniu z zestawieniu z tym winem. Ratatouille i wino to przyjemny rozwój smaku tych dwóch składników. W czasie jedzenia wino fantastycznie zmieniało się w zależności od  jedzonego składnika. Poszczególne składniki potrawy razem doskonale łączyły się ze sobą i z winem w ustach stanowiły smaczny kąsek. Takie zestawienie dawało bardzo wielką przyjemność w jedzeniu i odczuwania smaków wina i potrawy.
Mój gość  tego spotkania wybrał z menu restauracji: spaghetti aglio olio z owocami morza, a tutaj do tej potrawy zaproponowałabym do wyboru dwa polskie wina: SeySey z Winnicy Państwa Płochockich i 44 Sukcesja z Winnicy Dziedzic .
Dla mnie, jako osoby lubiącej próbować  wina w towarzystwieJ a w szczególności w towarzystwie potraw - system BYOB jest doskonałym sposobem na degustację wina z doskonałymi potrawami w pięknych wnętrzach restauracji i z doskonałą obsługą Restauracji Akademia. Polecam każdemu do spróbowania w każdy poniedziałek z własną butelką wina!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz