niedziela, 17 stycznia 2016

CLOUDY BAY 2014, SAUVIGNON BLANC, NEW ZEALAND I POPCORN

Nie jest tajemnicą, że wino zrobione ze szczepu sauvignon blanc to jedno z najlepszych win do łączenia z jedzeniem.  Więc, kiedy  kolega, zapytał mnie o wino do tzw. przekąsek przed telewizorem jak popcorn, orzeszki, chipsy itp. przysmaki. Długo nie myślałam o winie, które można podać do popcornu.  Otworzyłam moją piwniczkę i wyciągnęłam z niej butelkę nowozelandzkiego sauvignon blanc.
Claudy Bay, Sauvigno Blanc 2014, Marlborough, Nowa Zelandia – białe wytrawne wino o jasno słomkowej barwie z srebrnymi refleksami. Nos wina to intensywne zdecydowane aromaty, pokrzywy, liści czarnej porzeczki, owoców agrestu. Na podniebieniu apetyczne  z przyjemną owocową kwasowością.  Wina ze szczepu sauvignon blanc poleca się i dobrze pasują do sałatek z kozim serem, fetą, pomidorami, dań wegetariańskich, owoców morza, białych mięs. A czy sprawdzi się z klasycznym słonym popcornem, po pierwszym spróbowaniu takiego zestawieniu, byłam pewna, że mój wybór był odpowiedni. Nowozelandzki sauvignon blanc idealnie pasował do mojego filmowego popcornu. Słoność tej przekąski idealnie wyciszyła intensywność zielonych aromatów wina. Niektórzy z nas nie lubią właśnie  intensywnej formy  sauvignon blanc i nie piją go bez niczego. Słony popcorn idealnie  pasował do wina ze szczepu sauvignon blanc, więc kiedy następnym razem będziecie się zastanawiać jakie wino wybrać na sobotni seans z popcornem w towarzystwie polecam ten szczep. W przypadku popcornu ze słodkimi polewami jak karmel, podałaby już wino słodkie.
Cloudy Bay Vineyards jest winnicą umiejscowioną w Merlborough – regionie Nowej Zelandii. Winiarnia przede wszystkim słynie z Sauvignon Blanc. Pierwszy komercyjny Cloudy Bay został wyprodukowany z 1985 roku z zakupionych winogron. Dopiero po kilku latach firma zasadziła własne winorośle. Cloudy Bay Sauvignon Blanc było jednym z pierwszych win nowozelandzkich, które było szeroko eksportowane i zwróciło na siebie uwagę koneserów wina. Wino posiadało wyraźny charakter, jego złożona owocowość zachwycała doskonałą budową. Winnica Cloudy Bay powstała w 1985 roku przez Davida Hohnena, założyciela Margaret River Winery Cape Mentelle. Cloudy Bay to 140 hektarów (350 akrów), winnice znajdują się w trzech miejscach w regionie uprawy winorośli Marlborough. www.cloudybay.co.nz
 
Wina Cloudy Bay są winami wysokiej jakości, które z pewnością zdobędą uznanie wśród tych, którzy ich spróbują. Polecam !!!

2 komentarze:

  1. "Cloudy Bay to 140 hektarów (350 arów)"... :) Raczej na pewno chodzi o akry a nie ary :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za wiadomość :) Pomyłka. Już poprawiłam. Pozdrawiam,

      Usuń