Z czego słynie Zachodnie Wybrzeże Afryki? Oczywiście z diamentów oraz produkcji wysokiej jakości win. Doskonałym tego przykładem są debiutujące na polskim rynku wina marki Lutzville. TiM S.A., wyłączny dystrybutor linii na rynku polskim zapewnia, że pretendują one do czołówki sprzedażowej win z tzw. Nowego Świata.
Polacy pokochali wina
Nowego Świata
TiM S.A. to niesłabnący lider na rynku
dystrybucji win gronowych spokojnych z 10-12 proc. udziałem w rynku. Według
badań sprzedażowych firmy, popyt na wina ze Starego Świata – z Włoch,
Hiszpanii, czy Francji – ciągle utrzymuje się na wysokim poziomie. Okazuje się
jednak, że coraz większą popularnością cieszą się także wina pochodzące z
Nowego Świata.
Tendencję wzrostową zyskują przede wszystkim wina
produkowane w Chile oraz RPA – przekonuje Tomasz Jurczyk, prezes firmy TiM
S.A.. I dodaje: – RPA to ciekawy i świeży kierunek dla konsumenta
winiarskiego. Zwłaszcza, że wina południowoafrykańskie stanowią ponad 8,5 proc.
udziału wartościowego w sprzedaży naszej firmy. Skąd rosnące zainteresowanie i
wzrost popyty na wina afrykańskie? Powód jest prosty: przypominają one smakiem
wina produkowane w Europie.
Nowe wino w portfolio
lidera
Produktem, który właśnie zagościł w portfolio bielskiej spółki jest
południowoafrykańskie wino Lutzville. Produkcja win tej marki rozpoczęła się w
1963 roku w dolinie Zachodniego Wybrzeża. Wyróżnia je owocowy i rześki
charakter. – Wina z Afryki Południowej bardzo szybko zyskują uznanie na rynkach
globalnych. Wyjątkowy klimat tego miejsca – podobny do śródziemnomorskiego –
stanowi idealną okoliczność umożliwiającą produkcję win najwyższej jakości. Dzięki
temu konsumenci na całym świecie przekonują się, że wina z tego obszaru mają dużo
do zaoferowania – podkreśla Anneli Karsten, ambasadorka wina Lutzville.
Przedstawicielka winiarni wraz z winemaker’em opowie o
debiutującej na polskim rynku marce podczas III Festiwalu Wina, który odbędzie
się już 3 października w warszawskim Teatrze Kamienica. – Wina marki Lutzville
obejmą patronat nad tegoroczną edycją festiwalu. Goście będą mieli okazję
spotkać się z twórcami marki Lutzville oraz zdegustować całą gamę win tego
producenta tj. czerwone wytrawne Pinotage, białe wytrawne Sauvignon Blanc oraz
naturalnie słodkie wina białe i czerwone – informuje Patrycja Sikorska, brand
manager marki Lutzville.
Afryka w nowej odsłonie
Eksperci
podkreślają, że wino Lutzville wyróżnia się na tle pozostałych pozycji z RPA.
Wyjątkowy jest nie tylko sam smak wina, ale i design etykiety, która
odzwierciedla klimat i charakter RPA. – To kraj koloru i
słońca, ale również przyrody, pięknego wybrzeża, gór, pustyń i lasów. Tworząc
naszą etykietę, chcieliśmy uchwycić tajemniczość Afryki oraz romantyzm
obietnicy kraju, tak różnorodnego w połączeniu z elegancją drogocennych diamentów
i złota – opowiada Anneli Karsten.
I dodaje: – Republika Południowej Afryki znana jest również jako Tęczowy
Naród, który czerpie z różnorodności kultur afrykańskich oraz napływowych. Piękno
natury oraz etniczna różnorodność, to inspiracja dla zróżnicowanych form
artystycznych.
Wino Lutzville stworzone zostało także z myślą o ludziach ceniących
sztukę i kulturę. Dlatego też będzie ono głównym bohaterem zbliżającego się III
Festiwalu Wina organizowanego przez firmę TiM S.A.
Materiały
prasowe nadesłane przez firmę TiM S.A.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz